Niedziela, 3 marca 2024r. | Imieniny: Maryny, Kunegundy, Tycjana
Pokaż menu

Warsztaty edukacyjne ZRK

11 maja, 2023

dwie kobiety w sali,

9 i 10 maja 2023r w Centrum Kultury Śląskiej w Nakle Śląskim przeprowadzono warsztaty pn. “Planeta ZRK – jak zaplanować ścieżkę rozwoju zawodowego?” – skierowane do uczniów oraz „Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji – możliwości wykorzystania funkcjonalności rejestru przez nauczycieli w procesie ukierunkowania rozwoju edukacyjno-zawodowego ucznia” – dedykowane dla nauczycieli, doradców zawodowych i dyrekcji szkół z tarnogórskich szkół.

Warsztaty zostały przeprowadzone przez trenerki Instytutu Badań Edukacyjnych
– dr Kamilę Pawłowską i mgr Irminę Sokulską, w ramach projektu „Prowadzenie i Rozwój Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji (etap 2)”, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Inicjatorem przedsięwzięcia był Michał Kos – Kierownik Szkolenia Praktycznego Wieloprofilowego Zespołu Szkół, który od wielu lat zainteresowany jest wdrażaniem zagadnień tematycznych dot. ZSK/ZRK w nauczaniu praktycznym.

W rezultacie współpracy organizacyjnej, uczestnikami warsztatów byli uczniowie 3 szkół – Wieloprofilowego Zespołu Szkół, Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych, Zespołu Szkół Budowlano-Architektonicznych oraz kadra dydaktyczna, doradcy zawodowi ze szkół powiatu tarnogórskiego.

W inaugurację spotkania włączyli się:
Krystyna Kosmala – Starosta Tarnogórski, Sebastian Nowak – Wicestarosta Tarnogórski, Ewa Lukosz – Naczelnik Wydziału Kontroli i Zarządzania Jednostkami Oświatowymi oraz podporucznik Tomasz Sołtysik – Szef Sekcji Promocji Wojskowego Centrum Rekrutacji w Gliwicach.

Michał Kos podczas prezentacji
trenerki podczas wykładu, warsztatów
starosta Krystyna Kosmala podczas przemowy
żołnierz podczas rozmowy
kila osób siedzi na sali
dwie kobiety podczas warsztatów siedzą przy stoliku
mężczyzna stoi, dwie osoby siedzą, sala w pałacu
kilkanaście osób na sali

Uczestnicy warsztatów dowiedzieli się o możliwościach dotyczących wykorzystania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK) i Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji (ZRK) w ramach realizacji zajęć szkolnych.

Zagadnienia omawiane podczas warsztatu obejmowały najważniejsze tematy związane z funkcjonalnościami ZRK istotnymi z poziomu ukierunkowania ucznia w wyborach edukacyjno-zawodowych.

Przedstawione zostały aplikacje tj.: Kompas branżowy, Kompas, Ścieżki Rozwoju i narzędzia tj. Moje Portfolio, Bilans Kompetencji, Metody Walidacji i inne. Głównym celem przedstawienia tych wszystkich narzędzi było wskazanie ich praktycznego wymiaru, a więc możliwości wykorzystania w pracy, a przez to wsparcie uczniów w wyborach i projektowaniu własnej ścieżki rozwoju. Wskazano również na inne projekty i narzędzia, które w najbliższym czasie pojawią się jako kolejna oferta IBE dedykowana dla szkół. W ramach dyskusji pojawiały się wątki współpracy instytucjonalnej w zakresie zdobywania kompetencji i potwierdzania kwalifikacji przez zainteresowane osoby.

Z informacji zwrotnych wynika, że tematyka wyzwoliła motywację w kierunku kształcenia i projektowania ścieżki rozwojowej w ramach idei LLL. Uczestnicy chcieliby kontynuacji działań, zarówno w formie on-line, jak i stacjonarnej. Dobra atmosfera podczas realizacji warsztatu była możliwa poprzez zgromadzenie otwartych ludzi w cudownym miejscu jakim jest Centrum Kultury Śląskiej w Nakle Śląskim. Liczymy na dalszą współpracę w regionie.

źródło:

dr Kamila Pawłowska – Główny Trener Zespół ds. seminariów i szkoleń
Instytut Badań Edukacyjnych

Michał Kos – Kierownik Szkolenia Praktycznego Wieloprofilowego Zespołu Szkół





Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Redakcja oraz właściciel Serwisu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypowiedzi i komentarze publikowane przez użytkowników oraz zastrzega sobie możliwość usunięcia lub edycji komentarzy zawierających treści znieważające lub powszechnie uważane za obelżywe. W momencie dodawania komentarza zapamiętywane zostają adres email oraz adres IP komentującego użytkownika (informacje te nie będa publikowane i wyświetlane).