Funkcjonowanie Urzędu Gminy Świerklaniec podczas stanu epidemii
Na podstawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, w Urzędzie Gminy Świerklaniec, w razie wyższej konieczności, możliwe jest osobiste załatwienie spraw z zakresu: ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego, świadczenia usług komunalnych, ochrony środowiska oraz administracji architektoniczno-budowlanej.
W pozostałych sprawach obsługa i realizacja zadań nadal prowadzona jest za pośrednictwem: platformy ePUAP, internetu i telefonów.
Przyjmowanie stron odbywa się w budynku Urzędu Gminy Świerklaniec przy ul. Młyńskiej 3 oraz budynku USC przy ul. Parkowej 32, pojedynczo, w wyznaczonej strefie bezpieczeństwa, po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym, omówieniu sprawy z właściwym pracownikiem i uzgodnieniu terminu.
Śluby cywilne udzielane są jedynie w obecności pary młodej i świadków.
Zawieszone jest przyjmowanie osobiste stron w sprawie skarg i wniosków oraz petycji.
W budynku Urzędu Gminy Świerklaniec przy ul. Młyńskiej 3 znajduje się urna służąca do korespondencji między klientami a Urzędem, nie wymagającej potwierdzenia. Aby przekazać korespondencję należy zadzwonić na dzwonek przy drzwiach wejściowych. W przypadku korespondencji na podstawie awiza będzie ona wydawana w punkcie informacyjnym.
W przypadku opłat, prosimy o ich regulowanie za pomocą przelewu bankowego. Nr rachunków podane są na stronie bip.swierklaniec.pl.
Jeżeli to możliwe zostańcie w domach i załatwcie sprawy urzędowe on-line.
Ważne telefony i e-maile:
Kancelaria Urzędu Gminy Świerklaniec – 32 284 74 00, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Urząd Stanu Cywilnego - 32 284 74 50
Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Świerklańcu - 32 284 46 17, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą w Nakle Śląskim - 32 390 21 88, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Gminny Ośrodek Kultury z siedzibą w Nakle Śląskim – 32 284 35 57, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Gminna Biblioteka Publiczna w Świerklańcu – 32 284 40 96, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
Ośrodek Zdrowia w Nakle Śląskim: 32 284 39 01, 32 390 46 52
Ośrodek Zdrowia w Świerklańcu: 32 284 49 03, 32 284 49 04
E-recepty:
Ośrodek Zdrowia w Nakle Śląskim: 575 660 753
Ośrodek Zdrowia w Świerklańcu: 575 660 754
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W sytuacjach kryzysowych możliwy jest kontakt telefoniczny pod numerami telefonów:
Urząd Gminy Świerklaniec - 32 284 74 14
Zbigniew Deperas – 780 032 514
Stefan Szulc – 605 827 303
Pogotowie Techniczne ZWiK - 606 497 269
Inkasentki ZWiK - 694 284 936, 662 229 535
Tymczasowy profil zaufany
Przypominamy, że istnieje możliwość założenia tymczasowego profilu zaufanego ważnego przez trzy miesiące. Pozwala on załatwiać większość spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Aby go potwierdzić, wystarczy rozmowa wideo z urzędnikiem i mogą go założyć osoby bez konta w odpowiednim banku.
Aby założyć tymczasowy profil zaufany należy wejść na stronę https://moj.gov.pl/uslugi/engine/ng/index?xFormsAppName=TymczasowyProfilZaufany i postępować zgodnie z instrukcją.