Sobota, 15 czerwca 2024r. | Imieniny: Wita, Jolanty
Pokaż menu

Trasy rowerowe: centrum przesiadkowe prawie gotowe

21 lipca, 2023

Prace przy centrum przesiadkowym coraz bardziej widoczne. Wczoraj na miejscu położono wczoraj drugą, ścieralną warstwę asfaltu, malowano linie oraz przejścia dla pieszych w okolicach dworca autobusowego.

Wkrótce budowlańcy przeniosą się na parking przed dworcem PKP, gdzie w ramach inwestycji powstanie zielony skwer.
W sumie pomiędzy dworcem kolejowym a wiaduktem wzdłuż ulicy Nakielskiej na powierzchni 2,4 ha  powstanie centrum przesiadkowe typu „park&ride” na około 200 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych wraz z miejscami dla osób niepełnosprawnych czy stanowiska „kiss&ride” z postojem do 1 minuty.
W ramach inwestycji powstanie tam także zatoka autobusowa, jezdnie manewrowe, 6 miejsc postojowych dla elektrycznych samochodów osobowych wraz ze stacjami szybkiego ładowania. Oprócz tego pojawi się setka zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów z punktem ładowania rowerów elektrycznych.
Przypominamy, że w Tarnowskich Górach w ramach budowy ścieżek i centrum przesiadkowego powstaje????
✅ 11,5 km dróg dla rowerów
✅ 6,2 km dróg dla rowerów i pieszych
✅ 1,5 km pasów dla rowerów
✅ 9,0 km odcinków istniejących jezdni
✅ tunel pieszo-rowerowy o łącznej długości ok. 146 m.

Przypomnijmy: 48 mln zł unijnego dofinansowania na zadanie pt. „Rozbudowa centrum przesiadkowego wraz z budową infrastruktury rowerowej w mieście Tarnowskie Góry” miasto otrzymało z Urzędu Marszałkowskiego. Resztę do ponad 57 mln zł dołoży gmina.

Budowa 28,2 km infrastruktury rowerowej obejmie: budowę dróg dla rowerów o długości ok. 11,5 km, dróg dla rowerów i pieszych o łącznej długości ok. 6,2 km, pasów dla rowerów o łącznej długości ok. 1,5 km, odcinków istniejących jezdni ok. łącznej długości ok. 9,0 km (prowadzenie rowerów w ruchu ogólnym, w tym kontraruch) oraz budowę tunelu pieszo-rowerowego o łącznej długości ok. 146 m.

Projekt obejmie swoim zasięgiem następujące ulice: Częstochowską, Opatowicką, Sielankę, Janasa, Jana Pawła II, Wyszyńskiego, Litewską, Pyskowicką, wzdłuż torowiska kolejki wąskotorowej na odcinku od ulicy Parkowej do ulicy Cegielnianej, Nakielską, Częstochowską wraz z łącznikiem rowerowym łączącym ulicę Mościckiego z Łączną, Sienkiewicza, 9-Maja, Piłsudskiego, Bytomską, Legionów, Gliwicką, Bałtycką, rejon obwodnicy DK11 na odcinku od skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego do skrzyżowania z ul. Bałtycką, rejon skrzyżowania ul. B. Śmiałego z ul. Młodości, Opolską. Centrum przesiadkowe zostanie skomunikowane z ulicą Oświęcimską.

Tytuł projektu: „Rozbudowa centrum przesiadkowego wraz z budową infrastruktury rowerowej w mieście Tarnowskie Góry”

Nazwa Beneficjenta: Gmina Tarnowskie Góry

Wartość całkowita projektu: 57 235 524,84 zł

Dofinansowanie Unii Europejskiej: 48 650 196,09 zł

Okres realizacji projektu: 20.12.2018 r. – 30.06.2023 r.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.




Gmina Tarnowskie Góry
Tarnowskie Góry leżą w środkowo-południowej części powiatu tarnogórskiego. Przez miasto przepływa m.in. Stoła (przez Lasowice, Sowice i Strzybnicę), Drama (przez Repty Śląskie) i struga Pniowiec (przez dzielnicę Pniowiec). Miasto leży na skraju Niziny i Wyżyny Śląskiej. Tarnowskie Góry są głównym miastem Garbu Tarnogórskiego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Redakcja oraz właściciel Serwisu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypowiedzi i komentarze publikowane przez użytkowników oraz zastrzega sobie możliwość usunięcia lub edycji komentarzy zawierających treści znieważające lub powszechnie uważane za obelżywe. W momencie dodawania komentarza zapamiętywane zostają adres email oraz adres IP komentującego użytkownika (informacje te nie będa publikowane i wyświetlane).